Finn de riktige delene til firhjulingen din!

eller

Velg ATV / UTV manuelt

Lägg till regnummer

Fyll i dina uppgifter så lägger vi till ditt regnummer i vårt register. Vi återkopplar så fort vi kan!

Används för att kontakta dig när ditt regnummer finns i vårt register.



Informasjon

Reservedelssøk etter merke, modell, årsmodell:



Når du søker etter reservedeler via modell, vises passende deler til ditt valgte kjøretøy med informasjon om delen passer eller er såkalt universal.



Deler merket "Passer Til Firhjulingen Din" er direkte tilpasset ditt valgte kjøretøy. Er delen merket med dette garanterer vi at den passer til ditt valgte kjøretøy, dersom delen ikke skulle passe hjelper vi deg gratis med utskifting til en passende del.



Deler merket med "Universal" er ikke direkte modelltilpasset men passer til de fleste typer kjøretøy.



Hvis du ønsker å navigere rundt blant reservedelene på siden, vil søket ditt lagres og viser da kun matchende reservedeler til du velger å gjenopprette det.



For å gå tilbake til resultatsiden, klikk på "Vis alle deler"

Variatorreimer

Drivrem, også kalt variatorbelte, for ATV-er og UTV-er med automatgir (CVT, continous variable transmission). Mange moderne firehjulinger og side-by-side-modeller har automatgir som gjør dem veldig enkle å kjøre.

For å håndtere skiftet har maskinen en kalt variator og i variatoren er det en drivrem som overfører kraften fra motoren gjennom den fremre (primære) og bakre (sekundære) variatoren videre til kardanakselen og til slutt ut til hjulene.< /p>

Variatorremmen bestÃ¥r ofte av en gummiblanding først forsterket med forsterkede lag av stoff eller kevlarmateriale, drivremmen beveger seg opp og ned mellom variatorens skiver og ender pÃ¥ så sÃ¥ motorens valutakurs; at maskinen akselererer med hastigheten pÃ¥ öked gass.

Firehjul og UTV med drivremmer er generelt svært pålitelige og gir ikke en jevn tur, noe som gjør kjøretøyet lett å manøvrere i terreng. Drivremmene på dagens firehjulinger er ofte laget av spesielle gummiblandinger som skal takle kraften til høyytelsesmotorer som er konstruert for tung belastning når man trekker tung vogn eller kjører aggressivt i terrenget, en drivreim Derimot er den følsom. til overoppheting, og som regel er det det på grunn av varmeutviklingen som oppstår ved glidning og overbelastning som en drivreim forårsaker.

For å unngå dette kan det monteres en temperaturmåler i variatorhuset som måler temperaturen og varsler dersom den blir for høy. Det må du også med jevne mellomrom, sørg for at luftkanalene som går inn og ut av variatorhuset er fri for smuss og støv, så at frisk luft kan strømme fritt og kjøle ned variatoren. Det må du også La maskinen bli kjent med deg og lytt til og føl når du kjører. at du ikke risikerer å overopphete maskinen med havari som følger.

Selv om en CVT-girkasse med variatorbelte er en velprøvd og operativ design, äer det en god idéé Ã¥ ha en ekstra drivrem hjemme hvis originalremmen din skulle gÃ¥å Dessverre er beltet ganske enkelt Ã¥ skifte, men hvis beltet løsner vil kjøretøyet stÃ¥ stille til du rekker Ã¥ fÃ¥ det. hjem en ny hvorfor er det en god idéé Ã¥ være forberedt og ha en ekstra liggende.

Skal du bytte variatorbelte på din ATV eller UTV og trenger hjelp på veien? Sjekk ut vår guide hvor du kan se hvordan du bytter variatorbelte.

Filter (0)
Viser 100 produkter
Viser 48 av 100 produkter