Finn de riktige delene til firhjulingen din!

eller

Velg ATV / UTV manuelt

Lägg till regnummer

Fyll i dina uppgifter så lägger vi till ditt regnummer i vårt register. Vi återkopplar så fort vi kan!

Används för att kontakta dig när ditt regnummer finns i vårt register.



Informasjon

Reservedelssøk etter merke, modell, årsmodell:



Når du søker etter reservedeler via modell, vises passende deler til ditt valgte kjøretøy med informasjon om delen passer eller er såkalt universal.



Deler merket "Passer Til Firhjulingen Din" er direkte tilpasset ditt valgte kjøretøy. Er delen merket med dette garanterer vi at den passer til ditt valgte kjøretøy, dersom delen ikke skulle passe hjelper vi deg gratis med utskifting til en passende del.



Deler merket med "Universal" er ikke direkte modelltilpasset men passer til de fleste typer kjøretøy.



Hvis du ønsker å navigere rundt blant reservedelene på siden, vil søket ditt lagres og viser da kun matchende reservedeler til du velger å gjenopprette det.



For å gå tilbake til resultatsiden, klikk på "Vis alle deler"

Kjølevæsketemperatursensor

Kjølevæsketemperatursensoren er sensoren som normalt er montert i bunnen av radiatoren på en ATV eller UTV med væskekjølt motor.

Kjølevæsketemperatursensoren har som oppgave å måle temperaturen av kjølevæsken og når den blir for høy sender sensoren et signal, eller rettere sagt sender strøm gjennom, til kjøleviften enten direkte eller via et relé som får kjøleviften til å starte. På de fleste vannkjølte firehjulinger er det en kjølevæsketemperaturføler i bunnen av kjøleren, føleren er skrudd inn i radiatoren og har en o-ring eller skive som tetter slik at kjølevæsken ikke lekker ut.

Føleren har enten kabler som kommer ut av den eller et kontaktstykke med to poler direkte i sensoren. Kjøletemperatursensoren som går i stykker er ganske vanlig og det første du vanligvis legger merke til er at quad-en går varm eller til og med koker, dette fordi kjøleviften ikke starter. Sensoren består vanligvis av en motstand som påvirkes av varme, når varmen stiger til et visst nivå slipper motstanden strøm igjennom. Slik fungerer de fleste kjølevæsketempsensorer, når kjølevæsken er kald er motstanden høy i kjølevæsketempsensoren og den slipper ingen strøm gjennom, deretter når kjølevæsketemperaturen går opp til et visst nivå, avhengig av produsenten har spesifisert motstanden til, sensoren slipper gjennom strøm som ofte går til å aktivere et relé som igjen sender strøm til kjøleviften som starter.

De fleste kjølevæsketemperatursensorer på firehjulinger fungerer på ovennevnte måte og er dermed enkle å utføre grunnleggende feilsøking.

Hvis du har problemer med at firehjulingen din går varm eller koker, start med å finne kjølevæsketemperatursensoren og koble deretter fra kontakten til den. Deretter hopper du over delen som kommer fra kjøretøyets ledningsnett. radiatorviften skal starte. Hvis den gjør det, er kjølevæsketemperatursensoren ødelagt.

Hvis viften ikke starter til tross for dette, kan problemet ligge i et hvilket som helst relé eller direkte i kjøleviftens elektriske motor.

Filter
17 produkter - 0 filter valgt
Lukk Nullstille Bruk
Filter (0)
Viser 17 produkter
Viser 17 av 17 produkter