Finn de riktige delene til firhjulingen din!

eller

Velg ATV / UTV manuelt

Lägg till regnummer

Fyll i dina uppgifter så lägger vi till ditt regnummer i vårt register. Vi återkopplar så fort vi kan!

Används för att kontakta dig när ditt regnummer finns i vårt register.



Informasjon

Reservedelssøk etter merke, modell, årsmodell:



Når du søker etter reservedeler via modell, vises passende deler til ditt valgte kjøretøy med informasjon om delen passer eller er såkalt universal.



Deler merket "Passer Til Firhjulingen Din" er direkte tilpasset ditt valgte kjøretøy. Er delen merket med dette garanterer vi at den passer til ditt valgte kjøretøy, dersom delen ikke skulle passe hjelper vi deg gratis med utskifting til en passende del.



Deler merket med "Universal" er ikke direkte modelltilpasset men passer til de fleste typer kjøretøy.



Hvis du ønsker å navigere rundt blant reservedelene på siden, vil søket ditt lagres og viser da kun matchende reservedeler til du velger å gjenopprette det.



For å gå tilbake til resultatsiden, klikk på "Vis alle deler"

Sylinderhodepakninger

Sylinderhodepakninger for ATV og UTV. Sylinderhodepakningen sitter mellom sylinderhodet og sylinderen og har som oppgave å tette koblingen for å hindre at olje eller kjølevæske fra kanalene i sylinderhodet og sylinderen lekker ut eller inn i sylinderen og at kompresjonen som oppstår når motoren roterer skyves ut.

En sylinderhodepakning på firetaktsmotorer er ofte laget av flere tynne lag stålmateriale presset sammen under montering for å danne en tett forbindelse, dette betyr at en sylindertopppakning aldri skal gjenbrukes etter at den er montert én gang.

På totaktsmotorer er ofte sylinderhodepakninger av enklere type og kan bestå av doble o-ringer eller enklere former for pakninger.

En sylinderhodepakning skiftes vanligvis i forbindelse med større reparasjonsarbeider på stempelet eller sylinderen, men kan også være nødvendig å skifte hvis den er ødelagt.

Vanlige symptomer på at en sylindertopppakning er ødelagt kan være at firehjulingen ryker mye hvit røyk, dette er fordi sylindertopppakningen tetter kjølekanalene mellom sylinderhodet og sylinderen og hvis pakningen har gått i stykker kan kjølevæske inn i brennkammeret som fordamper og kommer ut i eksosen som hvit røyk. Hvis dette skjer, kan det noen ganger også sees i radiatoren da det kan boble når motoren går fordi kompresjonen presses ut i kjølesystemet.

Hvis det er svart røyk i stedet, er feilen mer sannsynlig at stempelringene rundt stempelet ikke lukker tett.

Filter
10 produkter - 0 filter valgt
Lukk Nullstille Bruk
Filter (0)
Viser 10 produkter